S.T.E.A.M (Science,Technology,Engineering, Arts and Maths)
S.T.E.A.M (Science,Technology,Engineering, Arts and Maths) (Νατουραλιστική και Λογικομαθηματική Νοημοσύνη)
“Ένα γραμμάριο εμπειρίας αξίζει όσο ένας τόνος θεωρίας.”
Τα παιδιά εισάγονται στη μαγεία των φυσικών επιστημών και μαθαίνουν διασκεδάζοντας . Στα πλαίσια των εργαστηρίων τα παιδιά θα δουν πειράματα με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω μας κάθε μέρα που θεωρούμε πως εξηγούνται ή αποδεικνύονται με δύσκολο τρόπο. Αυτό όμως δεν συμβαίνει πάντα. Απλά φυσικά φαινόμενα εξηγούνται με εξίσου απλό τρόπο.
Στο μάθημα γίνονται πειράματα βασισμένα στην επαφή του παιδιού με:
Φυσική
Χημεία
Βιολογία
Τεχνολογία
Οικολογία & περιβαλλοντική αγωγή
Σκοπός του μαθήματος είναι τα παιδιά να:
Να διερευνήσουν κατάλληλες χρήσεις και απλές ιδιότητες διαφόρων αντικειμένων και υλικών
Να πειραματιστούν και να βγάλουν συμοεράσματα μαθαίνοντας
Να διακρίνουν τα φυσικά υλικά από αυτά που κατασκευάζει ο άνθρωπος
Να αναγνωρίσουν την ανθρώπινη δραστηριότητα ως παράγοντα που μπορεί να διαταράξει ή να διαφυλάξει την ισορροπία της φύσης
Να εκτιμήσουν την αναγκαιότητα υιοθέτησης στάσεων και συμπεριφορών που συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος
Να πειραματιστούν με απλές μηχανές και εφευρέσεις (κεκλιμένο επίπεδο)
Ο χορός είναι ένα ακόμη μέσο έκφρασης των παιδιών. Διεθνείς μελέτες Παγκόσμιων Οργανισμών Χορού έχουν δείξει ότι η μουσική τραβάει τα παιδιά και τα ωθεί να χορέψουν.
Διάφορες μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά με δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης είναι πιο ευτυχισμένα, πιο σίγουρα, λιγότερο επιθετικά και, επιπλέον, έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στο σχολείο. Η σωστή διαχείριση των συναισθημάτων κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας έχει πολλαπλά οφέλη.
Τα παιδιά αγαπούν το παιχνίδι, αλλά και το θέατρο. Με αφορμή ένα παραμύθι, ένα βίντεο, μια ιστορία, μια φωτογραφία έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν, να ανακαλύψουν, να εκφραστούν μέσω ρόλων.
Η πρακτική της yoga είναι κάτι πολύ περισσότερο από σωματική άσκηση και προσεγγίζει τον άνθρωπο ολιστικά, καλλιεργώντας παράλληλα δύναμη και ευλυγισία τόσο στο σωματικό όσο και στο νοητικό επίπεδο.
Η κηπουρική για τα παιδιά είναι μία πολύ διασκεδαστική δραστηριότητα. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς τη χαρά τους όταν παίζουν και… λερώνονται με το χώμα, καθώς το σκάβουν ή το πλάθουν, δίνοντάς του με τη δημιουργική τους φαντασία διάφορες μορφές.
Σε κάθε συνάντηση παρουσιάζεται το έργο ενός ζωγράφου μέσα από τον τρόπο που ο ίδιος ο ζωγράφος αξιοποίησε βασικές έννοιες της Γεωμετρίας. Έτσι, με απλό αλλά κυρίως παραστατικό τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν για τη συμμετρία, τα τετράπλευρα, τη γεωμετρία του κύκλου, τις κάθετες και παράλληλες γραμμές.
Τα παιδιά εισάγονται στη μαγεία των φυσικών επιστημών και μαθαίνουν διασκεδάζοντας. Στα πλαίσια των εργαστηρίων τα παιδιά θα κάνουν πειράματα με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω μας κάθε μέρα που θεωρούμε πως εξηγούνται ή αποδεικνύονται με δύσκολο τρόπο
Σε αντίθεση με τις πλέον συνηθισμένες μεθόδους διδασκαλίας ξένων γλωσσών, η μέθοδος Clil αντιμετωπίζει την εκμάθηση της νέας γλώσσας όχι ως αυτοσκοπό αλλά ως το μέσο για πραγματική επικοινωνία. Στοχεύει, στην ουσία, στη διδασκαλία διάφορων γνωστικών αντικειμένων (Μαθηματικά, Ιστορία, Τέχνες κτλ.) σε μια άλλη γλώσσα πέρα από τη μητρική.
Η σημασία της μουσικής για την ολική ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού έχει επισημανθεί από πολυάριθμους ερευνητές. Εξάλλου από μόνη της, αποτελεί ένα από τα εννέα είδη νοημοσύνης.