
Χορός
Ο χορός είναι ένα ακόμη μέσο έκφρασης των παιδιών. Διεθνείς μελέτες Παγκόσμιων Οργανισμών Χορού έχουν δείξει ότι η μουσική τραβάει τα παιδιά και τα ωθεί να χορέψουν.
Στόχος του Σχολείου μας είναι να ανακαλύψει το προφίλ Νοημοσύνης κάθε παιδιού, να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά ως μέσο μάθησης τα ήδη ανεπτυγμένα είδη Νοημοσύνης του, αλλά και να δώσει τα κατάλληλα ερεθίσματα για ανάπτυξη και των υπόλοιπων ειδών Νοημοσύνης.
Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.
”Τα πρώτα βήματα του παιδιού στην ανακάλυψη του εαυτού και της αυτονομίας ,ο χρόνος να νιώσει ασφάλεια και εμπιστοσύνη, η ανάγκη να συνάψει σχέσεις και να μοιραστεί στιγμές και παιχνίδια…η θέληση να ενταχθεί σε μια ομάδα…
Ο χορός είναι ένα ακόμη μέσο έκφρασης των παιδιών. Διεθνείς μελέτες Παγκόσμιων Οργανισμών Χορού έχουν δείξει ότι η μουσική τραβάει τα παιδιά και τα ωθεί να χορέψουν.
Διάφορες μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά με δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης είναι πιο ευτυχισμένα, πιο σίγουρα, λιγότερο επιθετικά και, επιπλέον, έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στο σχολείο. Η σωστή διαχείριση των συναισθημάτων κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας έχει πολλαπλά οφέλη.
Τα παιδιά αγαπούν το παιχνίδι, αλλά και το θέατρο. Με αφορμή ένα παραμύθι, ένα βίντεο, μια ιστορία, μια φωτογραφία έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν, να ανακαλύψουν, να εκφραστούν μέσω ρόλων.
Η πρακτική της yoga είναι κάτι πολύ περισσότερο από σωματική άσκηση και προσεγγίζει τον άνθρωπο ολιστικά, καλλιεργώντας παράλληλα δύναμη και ευλυγισία τόσο στο σωματικό όσο και στο νοητικό επίπεδο.
Η κηπουρική για τα παιδιά είναι μία πολύ διασκεδαστική δραστηριότητα. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς τη χαρά τους όταν παίζουν και… λερώνονται με το χώμα, καθώς το σκάβουν ή το πλάθουν, δίνοντάς του με τη δημιουργική τους φαντασία διάφορες μορφές.
Σε κάθε συνάντηση παρουσιάζεται το έργο ενός ζωγράφου μέσα από τον τρόπο που ο ίδιος ο ζωγράφος αξιοποίησε βασικές έννοιες της Γεωμετρίας. Έτσι, με απλό αλλά κυρίως παραστατικό τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν για τη συμμετρία, τα τετράπλευρα, τη γεωμετρία του κύκλου, τις κάθετες και παράλληλες γραμμές.
Τα παιδιά εισάγονται στη μαγεία των φυσικών επιστημών και μαθαίνουν διασκεδάζοντας. Στα πλαίσια των εργαστηρίων τα παιδιά θα κάνουν πειράματα με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω μας κάθε μέρα που θεωρούμε πως εξηγούνται ή αποδεικνύονται με δύσκολο τρόπο
Σε αντίθεση με τις πλέον συνηθισμένες μεθόδους διδασκαλίας ξένων γλωσσών, η μέθοδος Clil αντιμετωπίζει την εκμάθηση της νέας γλώσσας όχι ως αυτοσκοπό αλλά ως το μέσο για πραγματική επικοινωνία. Στοχεύει, στην ουσία, στη διδασκαλία διάφορων γνωστικών αντικειμένων (Μαθηματικά, Ιστορία, Τέχνες κτλ.) σε μια άλλη γλώσσα πέρα από τη μητρική.
“Οτιδήποτε βλέπεις μπορεί να γίνει ένα παραμύθι και μπορείς να βγάλεις μια ιστορία από οτιδήποτε αγγίξεις.”
Η σημασία της μουσικής για την ολική ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού έχει επισημανθεί από πολυάριθμους ερευνητές. Εξάλλου από μόνη της, αποτελεί ένα από τα εννέα είδη νοημοσύνης.
“Θα έπρεπε όλοι κάποια στιγμή να ασχοληθούμε με το θέατρο, για να ανακαλύψουμε ποιοί είμαστε, και ποιοί θα μπορούσαμε να είμαστε”
Σε συνεργασία με τον Ιχνηλάτη Ονείρων και το Κτήμα Κλημεντίνη τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την φύση και τα άλογα. Παρατηρούν και βιώνουν τις αλλαγές των εποχών από κοντά, παρακολουθούν και συμμετέχουν σε εργαστήρια που έχουν ετοιμαστεί ανάλογα με την εποχή του χρόνου.